Tiden er inde: Skab en ‘Everyone culture’

Hvis ikke du bygger den, hvem gør så?

En ‘Everyone culture’ væver en udviklende tilgang ind i hver eneste afkrog af arbejdspladsen, og sikrer personlig vækst, engagement, autonomi og trivsel for alle medarbejdere.

Mange arbejdspladser har stadig kulturer, der dræner bundlinjen

Tiden er inde til radikale opgraderinger af vores arbejdsplads-kulturer, for at transformere dem til miljøer, der får os til at trives, i stedet for at gøre os syge! Arbejdsplads-kulturer, der muliggør strategier i stedet for at fortære dem. Arbejdsplads-kulturer, der både bygger større mennesker og stærkere bundlinjer.

I vores arbejde står vi på skuldrene af mange store tænkere. En af dem er Robert Kegan,  en tidligere Harvard professor i udviklingspsykologi. Han argumenterer for, at i de fleste organisationer laver næsten alle en anden opgave, som ingen betaler dem for - nemlig at dække over deres svagheder, forsøge at tage sig bedst muligt ud og håndtere andre folks indtryk af dem. Der kan næppe være større spild af firmaers ressourcer. Den ultimative pris: hverken organisationen eller dens medarbejdere er i stand til at realisere deres fulde potentiale. Den nuværende tendens mod 'Quiet Quitting' bekræfter dette, og Gallups seneste undersøgelse giver nogle skræmmende tal, der bakker det op.  Den samme bekræftelse har vi fået gennem vores et pilot-studie, som du kan læse her.

The way we are going to be a better company is by you working on yourself, and helping others work on themselves.

– Robert Kegan, former Harvard Professor

Skab en Everyone culture, der sikrer din bundlinje

En ‘Everyone culture’ er rodfæstet i den radikale overbevisning, at organisationer trives bedst, når de er dybt afstemt med en af de stærkeste menneskelige motivationsfaktorer: vækst. Dette indebærer at skabe en organisationskultur, hvor støtten til folks udvikling er vævet ind i det daglige arbejdsliv i form af processer, praksisser og samtaler.

Erfaring har lært os, at kulturarbejde er meget komplekst og at de fleste kulturforandringer mislykkes i at opnå deres ambitioner. Vores arbejde med kultur-opgraderinger er derfor guidet af to vigtige indsigter og erfaringer:

  1. Kultur er strategi. For at vi kan arbejde succesfuldt sammen med jer, skal kultur være på den strategiske dagsorden. Kulturen afgør, hvad der er let og hvad der er svært at gøre, og dermed også hvilke ambitioner organisationen er i stand til at indfri. Kulturen er fundamentet, som jeres virksomhed står på. 

  2. At skabe en høj grad af tillid er et kritisk første skridt til at opgradere kulturen. Uanset jeres udgangspunkt, kan tillidsniveauer altid løftes både individuelt, i teams, inden for organisationen og blandt eksterne interessenter. Mange virksomheder udfordres af noget vi har valgt at kalde "falsk høj tillid", fordi de fleste af os mangler principperne, sproget og de muliggørende praksisser, der understøtter den daglige rejse ind i et landskab, der i sandhed er præget af høj tillid og dyb psykologisk tryghed. Hver kulturrejse er unik, hvorfor standard-opskrifter og 'implementeringsværktøjer' skal holdes let og anvendes varsomt. Medens der arbejdes med assessments og workshop-interventioner, introduktion og træning af nye praksisser og processer, bør opgraderingen af jeres kultur betragtes som en kontinuerlig proces af 'sense and respond'. Det er en erfaringsbaseret rejse. Ethvert nyt skridt giver nye og unikke kulturreaktioner i jeres organisation. Der er stor forskel på, hvordan folk reagerer på og får mening ud af enhver ny intervention, og dette skal være med til at bestemme den bedste vej frem. Således vil vi sammen kontinuerligt tilpasse tilgangen, så den passer til jeres oplevede virkelighed, og dermed retningen på og ambitionen for kulturrejsen.

Hvad siger vores kunder

Mød teamet

Peter Schlichting Mortensen

Hanne Lindblad

Michael Binzer

Morten Bruhn Højsgaard

Jørgen Sørensen

Bjørn Uldall